Hemma några dagar

Jag och Bobby har ett samarbete med Twistshake. Superbra nappar och nappflaskor bland annat. Alla med småbarn borde gå in på deras hemsida http://www.twistshake.com och med rabattkoden ‘gizelaahlgrenbloom20‘ så får ni 20% rabatt på hela sortimentet.

Nu är vi hemma igen efter två veckors underbar resa!
Här var ishallen där Jocke och JRM Skates and Skills höll till, träningsarenan för NHL-laget Toronto håller till

Nöjd kille som fick hälsa på pappa på jobbet

Bobby har ju varit med oss sedan han föddes i ishallen så han verkar tycka det är kul, han är superfokuserad med blicken när det är match eller träning

Lite lek blir det såklart också, med dem leksaker som finns i en ishall 🙂

Det blev två camper och sex dagars jobb för Jocke. Allt gick jättebra så det blir nog en eller flera camper igen där nästa år, roligt!

Marie-Louise var med på resan, så jag och Bobby fick sällskap vilket var roligt!
Mys med farmor är grejer det

När man äter hemma hela tiden vill man äta ute på restaurang, men efter två veckors restaurangmat är det skönt att komma hem och laga sin egen mat igen

Killgänget

Ett bra litet ställe vi hittade med goda frukostar och bruncher

Vi var några dagar i ishallen sedan fick vi upptäcka Missisauga där vi bodde första delen av resan och sedan Toronto

I början hade vi Sverigeväder, varannan dag var det fint. Men sedan blev det bra,  soligt och varmt, det var mycket varmare än hemma, så himla skönt!

Han är galen i den där hockeyklubban fortfarande, får se om han börjar tycka det är roligt med fotboll eller något annat snart, han har inte fastnat för att sparka på bollen än

Vi åkte in till Toronto en dag

Vi gick på ett akvarium. Bobby var rädd för dem flesta fiskarna men regnbågsfiskarna gillade han 🙂

Det blev även lite shopping, det ser mer ut än vad det är. Bobby fick mest, han har växt ur nästan alla sina kläder så nu har han lite ett tag framöver

Vi var i Canada under deras Canada day. Canadas födelsedag, dem firade 150 år

Och det firade vi såklart! 🙂

Fantastiskt att så många människor tar sig ut och firar sitt land!

Det var en underbar resa på många sätt, har lite fler bilder av sista delen av resan när vi bytte hotell, downtown Toronto de sista dagarna. Men sparar dem till nästa inlägg 🙂
Det gick bra första dygnet hemma att komma in i tiden, Bobby somnade kl 18 igår kväll men vaknade och hade nattvaka med mig från 21.30 – 00.30 men sen sov vi hela natten och tvingade oss upp kl 09 imorse. Så tror att vi ska komma in i rutinerna snart igen, förhoppningsvis.

Nu har vi packat upp alla väskor, allt är tvättat och på måndag åker vi igen, men inom Sverige den här gången. Jocke åker redan på söndag. Skönt att vara hemma några dagar. Nästa stopp – Karlskoga.

Publicerat av

Gizela Ahlgren-Bloom

Pensionerad hockeyspelare.
Spelat hockey hela livet, spelade på elitnivå i många år. Började spela hockey som knatte i Norrtälje IK. Det blev senare totalt 14 säsonger i AIK och över 300 spelade matcher i AIK tröjan.

Totalt över 70 landskamper med Damkronorna i landslaget. Många turneringar, några VM men framförallt många bra minnen.
4 st SM-guld och 4 st EM-guld i bagaget med AIK.
Behöver inte säga att jag älskar hockey och hade jag kunnat, hade jag spelat resten av livet.

Här skriver jag om allt möjligt som händer i mitt liv och även om mina nära och kära. Det blir en del från min vardag, resor och allt annat som både är kul och mindre kul som händer i livet.
Blev mamma för första gången i maj 2016, kommer såklart skriva en hel del om det.
Sysslar såklart med hockey fortfarande, är en del av JRM Skates and Skills och hjälper hockeyspelare att utvecklas individuellt, att optimera sin skridskoteknik och skridskoåkning.

För kontakt, mejla till gizelabloom@gmail.com