Försäkringskassan sedan flera år en okontaktbar myndighet

Försäkringskassan numera en okontaktbar myndighet Sedan flera år har Försäkringskassan i Västernorrland Centralliserat all sin verksamhet till Sundsvall och Östersund, med några personer som intrigerats i Arbetsförmedlingens lokaler i Härnösand. Hade här om dagen ett meddelande på min mobil Att någon från Försäkringskassan skulle ha sökt mig, Varpå jag försökte att ringa upp, men då Försäkringskassan numera endast består av en telefonsvarare med knappa dig hit och knappa dig dit så misslyckades mitt försök totalt och ställer man sig i telefonkön till det så kallade kundtjänst så är väntetiden minst 1 timme om man nu kan kalla detta för service, Då jag tyckte mig känna igen handläggarens röst försöka jag att ringa upp den samme. Men eftersom Försäkringskassan valt att lägga ned hela sin verksamhet i Västernorrland så var detta ett totalt misslyckande, så fortfarande står det höljt i dunklet vad de vill mig Hopas bara att man inte fattar något beslut utan att haft kontakt med mig.Hade man ringt mig på min fasta telefon som finns registrerad hos Försäkringskassan och föresten även finns på Eniro så hade frågan förmodligen varit löst, nu skall jag i stället gå och fundera på vad de vill mig och om de vidtar åtgärder utan att kontakta mig.

Är inte Försäkringskassan en del av samhällsservicen ?

Ps . Är inte ensam om denna åsikt .

Alltså skärpning Försäkringskassan

 

Andreas Menzel

Publicerat av

andreasmenzel

andreasmenzel

Jag heter Andreas Menzel och är född 1961 i dag arbetar jag inom Härnösands Kommun med flera datauppdrag som går ut på att söka fonder och stiftelser för Barn Ungdom Handikappade Sjuk Äldre och ett fondsystem som vänder sig till Forskare och studerande. Vidare har jag skapat ett datasystem med lätt läst litteratur samt en förteckning över bokförlag i Sverige, samt en förteckning över Lätt läst litteratur Mina fritidsintressen är Musik läsning och att debattera viktiga samhällsfrågor, där handikappfrågor och då främst tillgänglighet frågor ligger mig varmt om hjärtat. Musik och teater Kultur Resor och att läsa böcker är andra fritidsintressen dessutom är jag tvåspråkig med Svenska som modersmål , men jag talar även flytande tyska, även om jag inte använder tyska skriftspråket speciellt mycket,

2 reaktioner till “Försäkringskassan sedan flera år en okontaktbar myndighet”

  1. Om du har en personlig handläggare så har du ju fått ett brev med hans eller hennes kontaktuppgifter. Använd dessa så slipper du stå i kö. Kan personen inte svara är det bara att lämna ditt namn och nummer så blir du garanterat uppringd eftersom han/hon väntar på att kunna slutföra utredningen och fatta beslut i ditt ärende.

    1. Hej Kristina
      Något namn på handläggare har jag inte utan ett meddelande gick under (Juli in på min mobilsvar att försäkringskassan önskar kontakt med mig, något namn på den uppringande uppgav aldrig personen. hade personen i fråga efterlämnat sig ett riktigt meddelande med just namn och telefon hade jag ju hört av mig och inte behövt bli ledsen, irriterad och orolig.Alltså ingen rök utan eld, felet är helt och hållet begånget av försäkringskassan och kritiken fullt bifogad

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *