Kundrelationer – pyttsan

Det är roligt när det plingar till i mobilen. Ett sms kan ju vara väldigt trevligt att få. Jag tycker att sms ska användas för korta meddelanden, t ex Ska vi fika ida, Är du sugen på lunch, Jag kommer kl 18 osv. Såna meddelanden är det väldigt ont om hos mej.

Dom allra flesta meddelanden kommer från Kapp Ahl eller Hemtex, där jag gunås är medlem. Idag fick jag anledning att ångra mitt medlemskap i Hemtex ännu en gång. Fast ändå är jag för snål för att avsluta det.

25 % rabatt plingade det till om i mobilen. Ja men det blir väl bra tänkte jag. Kanske ska man hotta till det med lite nya handdukar så här till jul. Sagt och gjort, valde ett par turkosa handdukar – både badlakan och vanliga. Stod i kö sådär en 20 minuter och när jag kom fram och just hade halat upp min smartphone för att visa rabattkoden, så sa kvinnan:
– Ja fast det gäller ju inte ditt köp av dom där!
– Varför inte?
– Dom här handdukarna är redan rabatterade och då gäller det ju inte förstår du.
Rabatten  gäller bara för varor med ordinarie pris.

Sur var inte rätta ordet. Jag blev skitsur. Och det är inte första gången. Ifjol köpte jag en filt, men då gällde det inte. Lakan som jag skulle ge bort i julklapp gällde inte. Till saken hör att det är nästan omöjligt att hitta en vara på Hemtex som inte är försedd med nån slags rabatt. Lurendrejeri var ordet!

Men vad skulle jag göra, krångla mig tillbaka ut från kön var inte att tänka på. Jag betalade och knatade hem med mina nya handdukar. Väl hemma kom jag på att det blir väl roligare att ta fram mina röda nu när det är jul!

Publicerat av

barbro

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *