Minnesfunktion ur funktion

Härom kvällen var jag på bio. Knappt hade jag kommit hem förrän jag fick ett mejl där man bad om mina synpunkter på bioreklamen. Eftersom jag just då hade en liten lucka i mitt annars så späckade program så började jag svara.

Första frågorna är alltid man/kvinna samt ålder. Jag kan ibland känna frestelse till en annans ålder och det kliar i fingrarna att ange Kvinna 35. Men så tänker jag på det obehag jag kan åsamka en hel åldersgrupp när undersökningen över 35-åriga kvinnors reklamupplevelser redovisas. Så jag fyllde i sanningen.

  1. Var du på bion innan, samtidigt eller efter att reklamen visades?
    Självklart var jag på plats i god tid, vad tror dom om Kvinna 68?
  2. Vilken reklam visades?
    Och nu började helvetet. Jag kom inte på ett enda inslag !!!! Hjälp. Jag tänkte och tänkte men det var helt svart och tomt. Jag ska inte säga att jag tänkte så att det knakade men nog var det lite tumult där uppe. Men så kom jag på att det säkert var nån slags bilreklam, dom är ju väldigt vanligt förekommande och jag kommer aldrig ihåg dom för att jag tycker dom är så dåliga.
    Jag klämde till med: Bilar.
  3. Vad handlade filmen om?
    Då kom jag faktiskt ihåg att det var en kvinna som upprepade gånger gick ut och försökte starta en gammal Volvo. Sen helt plötsligt en jätteregnig dag så stod där en sprillans ny bil och blänkte, och den startade direkt och hon blev så glad där hon stod med hela sig alldeles dyvåt. Och i dörren stod hennes man och log med hela ansiktet. Jag beskrev händelseförloppet, kände mej väldigt nöjd.
  4. Vem var filmen reklam för?
    Skit också. Men bilen var ju en gammal volvo så jag klämde till med Volvo.
    Här kan vi avslöja att det var Postkodlotteriet som var avsändare av reklamen ……
  5. Nu spelades det upp en film.
    Och här kunde jag ärligt säga att jag plötsligt kom ihåg den. Det var en katt som lekte med ett garnnystan och på slutet ett skyltfönster där det hängde en massa stickade saker och det sas att man kunde sticka saker med självlysande garn. Ur-löjligt.
  6. Vem var avsändare av reklamen?
    Ja, vem sjutton kunde ha en så dålig reklam. Jag klämde till med Garntjänst!!!
    Här kan vi avslöja att avsändaren var försäkringsbolaget IF!!!!!
    Förlåt alla Kvinnor 68!

    Och idag är det så kallt så jag har bestämt mej för att eftersom klockan redan är 1110 och jag nyss stigit upp och klarat av mina många och krångliga morgonbestyr, läsa tidningen, fika, klä mej och torka av diskbänken,  så tänker jag ägna dagen åt komtemplation. OVER AND OUT!

Publicerat av

barbro

En reaktion på “Minnesfunktion ur funktion”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *