Fortsatt bra fart i sponsorarbetet

Pecka” Johansson och hans team jobbar för högtryck. ”Det är tolv månader om året som vi säljer och inte enbart till den första matchen” säger han.

Tävlingssäsongen är inte igång än, men på ett annat område fortsätter Jämtland Basket att gå starkt.

Sponsorarbetet.

– Det går klart bra. Det generella intresset ökar, säger ”Pecka” Johansson.

Trots att klubben fortfarande saknar en huvudsponsor (första gången sedan Jämtland var tillbaka i ligan, 2000/01), är ”Pecka” inte bekymrad. Långt ifrån.

– Det är inte så att vi har tappat sponsorer. Vi har våra guld-, silver- och bronssponsorer som varit med oss i 20 år, men samtidigt tycker vi att vi har en så attraktiv produkt att vi gärna har sponsorer på lite högre nivå.

Jämtlands klubbdirektör har en vision om att några huvudsponsorer ska kunna gå ”all in” och ge klubben det där extra lyftet som kan göra rejäl skillnad.

Under tiden tickar åtminstone en annan satsning på i oförminskad styrka – BKV-spelaren. Efter fjolårets succe med 234 000 kronor insamlade, är man i år uppe på 227 000 kronor.

Egentligen en ännu mer imponerande siffra med tanke på att det är år 2. Dylika satsningar kan ha en benägenhet att tappa i slagstyrka efter det första året, men BKV-gruppen har lyckats hitta en strategi som håller.

– BKV-spelaren förstärker vår spelarbudget. Jag tror också att det blir viktigare att hitta privata intäkter i större utsträckning, säger ”Pecka” och nämner Djurgårdens potential med 39 000 medlemmar.

Publicerat av

Hans Andersson

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *