Succe för swish-kampanjen

Satsningen på en webbsänd SM-kvartfinal från i fjol utvecklades till en fantastisk fullträff.

1 912 sålda biljetter.

Över 100 000 kronor i intäkter.

Jämtland Baskets swish-kampanj i samband med måndagens påhittade SM-kvartsfinal mot Luleå blev en succe.

Ja, en riktig succe.

– Det betyder jättemycket. 100 000 i det här läget är otroligt värdefullt, säger ordförande Erik Westin.

I ett läge där alla intäkter har försvunnit gäller det att vara påhittig. Använda fantasin. Det har Jämtlands eventteam gjort med råge.

Nils Johansson, Magnus Wattman, Mikael Bernervall, Erik Westin och alla de andra sjösatte detta förslag för någon vecka sedan och med gruppens skickliga och ständigt uppdaterade presentation på FB-sidan, blev det till en minst sagt attraktiv förpackning.

Stödet och givmildheten från Jämtlandspubliken har varit otroligt stort. Så stort att klubbens ekonomiska läge har förbättrats avsevärt.

Nästa steg är att få klartecken till att göra permitteringar bland personalen. Det kan ske redan under onsdagen – i så fall en dag efter det att BC Luleå gjorde så.

– Vi har förhandlingar med arbetsgivarorganisationerna och försöker göra samma åtgärd, säger ”Pecka” Johansson.

I Jämtlands fall handlar det både om spelare och kanslipersonal. Ett flertal spelare har till exempel fortfarande kontrakt som sträcker sig en bit in i april.

Publicerat av

Hans Andersson

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *