Bowallius om första kvartalets digitala intäkter och resultat: ”En skön bekräftelse för alla”

Mittmedias digitala intäkter ökade med 40 procent jämfört med förra kvartalet.
Här berättar vd Per Bowallius om intäkterna – och hur det första kvartalets resultat ser ut.

I ett längre inlägg på Medium-bloggen skriver vd Per Bowallius om Mittmedias första kvartal – där de digitala intäkterna har ökat med 40 procent. Bland punkterna rapporteras att den lokala försäljningen av displayannonser, banners på sajterna, ökat med 39 procent.
I tv-inslaget berättar Per Bowallius om känslan efter första kvartalet – vad den stora oron är och vad som ligger bakom siffrorna.
– När vi gick in i det här året hade vi satt väldigt tuffa mål och det var det vi såg som den stora risken om det verkligen ska gå. Och så gör det det – det känns jättekul, säger Bowallius i tv-inslaget.

Se tv-inslaget genom att klicka på pilen ovan. Där får du också veta varför intervjun är gjord på två olika platser vid samma tillfälle.

Publicerat av

Oskar Nord