Här är tiotusende kampanjen i Reacher – bokades av Malin Löfving i Norrtälje: “Bara en slump”

Annonsen för Roslagens sparbanks aktieträff, som blev kampanj nummer 10.000 att bokas i Reacher.

Här är kampanj nummer 10.000 i Reacher.
Säljverktyget som lanserades för drygt ett år sedan används nu i hela Mittmedia.
– Det är kul att nå upp till, säger Emil Danielsson, digital affärsutvecklare.

Malin Löfving i Norrtälje bokade in en kampanj för Roslagens sparbank. En helt vanlig rutinbokning – men det blev kampanj nummer 10.000 att bokas i Reacher sedan verktyget lanserades.
– Jag såg visserligen att det var nummer 10.000 men det känns inget särskilt. Vi bara jobbar och bokar, säger hon.
Så det var inte så att du satt och höll på någon order och väntade på rätt tillfälle?
– Haha, nej det var bara en slump det här, säger Malin Löfving, som jobbar som mediesäljare och samordnare på kontoret i Norrtälje.

Malin Löfving.

Kampanjen gäller en aktieträff som sparbanken Roslagen anordnar den 16 maj och består av både printannonsering i Norrtelje Tidning och digital annonsering geografiskt styrd mot Norrtälje kommun.
– Jag har inte så många kunder själv och bokar sällan så för mig är det ganska nytt. Men verktyget är lätthanterligt och enkelt även för mig som inte är så van vid att använda det, säger Malin Löfving.

Emil Danielsson.

Reacher rullades ut under början av 2017 och kompletterades med fler kanaler under året. Numera går allt utom det nya digitala rekryteringspaketet och printannonser att boka i verktyget.
– Det har inte funnits något mål men det är en lite rolig milstolpe att nå 10.000 ordrar. Utifrån den resa vi haft med Reacher med utveckling och implementering och nu fulldrift i våra säljorganisationer är det kul att nå upp till sådana här tal, säger Emil Danielsson, digital affärsutvecklare på företagsmarknad.
Vad har Reacher betytt för företagsmarknad?
– Det har betytt väldigt mycket att ha en plattform för kanalmix och ha ett verktyg för att där man kan gå igenom många moment, som till exempel behovsanalys, direkt med kunden. Våra lokala displayintäkter ökade med 39 procent under årets första kvartal, säger Emil Danielsson.
Närmast i utvecklingen av Reacher ligger att ta fram en rekommendationsmotor som utifrån kundens behov och syftet med kampanjen rekommenderar en mix av kanaler.

Publicerat av

Oskar Nord