Rekordmaj på företagsmarknad – största digitala annonsintäkterna någonsin: “Ökar för varje månad”

Staffan Lönner, chef på företagsmarknad. 2018 har inneburit ökade digitala intäkter varje månad för företagsmarknad.

Över 9,6 miljoner kronor.
Den rekordsumman drog företagsmarknad in i digitala annonsintäkter i maj.
– Det är en skön bekräftelse, säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef.

Maj är inte över än. Men redan står det klart att månaden blir den bästa någonsin för de digitala annonsintäkterna i Mittmedia.
– Det känns bra, verkligen jättekul. Det här är något som alla på företagsmarknad är delaktiga i. Våra säljare gör sitt, vår affärsutveckling och kompetensutvecklingsfunktion gör sitt och vår leveransorganisation gör sitt, säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef.

April hade tidigare rekordet med 9,5 miljoner kronor i digitala annonsintäkter. Därmed har företagsmarknad ökat de digitala annonsintäkterna varje månad 2018.
– Att vi ökar för varje månad är väldigt viktigt och det kommer såklart att bli svårare att göra det för varje månad som går, samtidigt är måste vi göra det om vi ska leverera utifrån den strategi vi har. På det sättet är det här en skön bekräftelse, säger Staffan Lönner.
Vad är det som ligger bakom?
– Att när vi gör som vi säger att vi ska och använder de verktyg och den säljprocess som vi har så fungerar det. Är vi ute och pratar med kunderna om alla våra kanaler i kombination för att nå kundens resultat så tar vi en större andel av kundens marknadsbudget, säger Staffan Lönner.

Resultaten ligger i linje med den digitala budgeten, samtidigt går printförsäljningen fortsatt tungt.
– Det är samma utmaning som förut på print och det kommer inte att ändra sig. Vi fortsätter kämpa med den som en av alla kanaler när vi gör det bästa för kunden. Då är print en viktig del av den helheten, säger Staffan Lönner.
Samtidigt som de digitala framgångarna har trycket på den digitala leveransorganisationen som projektledare för native och campaign managers för sök och sociala medier ökat.
– Det är absolut högt tryck och det är på ett sätt tacksamt när leverans blir en trång sektor och vi ska se hur vi ska lösa de bitarna, det är svårt att rekrytera campaign managers i hela Sverige, säger Staffan Lönner.
Juni står för dörren. Håller trenden i sig får vi se ännu en rekordmånad.

Publicerat av

Oskar Nord