Antikrundan

Det har väl inte undgått någon att Antikrundan besökte Sollefteå i fredags. Det har gjorts en rad inslag om det i radio, tv och tidningar. Utöver själv inspelningen i fredags gjorde programmet även reportage på ett par områden i kommunen.

Än bättre är att inspelningen lockade så många människor. Kön var lååång redan klockan 12.00 när inspelningen började och det var väldigt många människor som åkt långt för att vara med.

Knut Knutsson i den långa kön.

Visst är programmet med miljonpublik ett bra sätt att marknadsföra de kulturskatter som finns i kommunen. Men själva inspelningstillfället är ett bra sätt att marknadsföra kommunen och de människor som bor här. Under dagen hjälpte Sollefteå skidklubb med att dela ut 100-tals broschyrer, t-shirts, ballonger och ca, 25 kg godis till alla besökare. Men än viktigare är att de förde 100-tals samtal med besökarna om Sollefteå kommun.

Inspelning och värdering pågår

Jag är helt övertygad om att alla som åka till Sollefteå för att delta i inspelningen fick en väldigt gott intryck av kommunen och de som bor här tack vare skidklubben.

Skidklubben – det yngre gardet

När det kommer till själva produktionen av programmet så var alla väldigt nöjda. När jag pratade med personer inom produktionen så var de uppriktigt nöjda med hur smidigt och bra allt gått. Man var nöjda med logistiken, marknadsföringen, folktillströmningen till själva genomförandet.

Örjan Abrahamsson visar upp Sollefteåtomtens leksaker

Visserligen gör själva produktionen det mesta av inspelningsarbetet men man bör uppmärksamma det hårda arbete som många lagt ner på logistiken kring Antikrundans besök.

Några av de som bör hyllas;

Ove Hillbom, Kultur-, utbildning, och fritidsförvaltningen

Thomas Östlund, Näringslivskontoret

Fastighetsbolaget Vasallen

Arbetsmarkandsenheten på Sollefteå kommun

Finns säkert många andra.

Nu ser vi framemot att programmet sänds i slutet av januari.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *