Vi är bäst i Europa!

Torsdag 3 april klockan 09.45
I dag är vi glada och stolta på Arbetarbladet och inom hela MittMedia-koncernen.
INMA, en av världens mest respekterade medieorganisationer med medlemsföretag i fler än 80 länder, har utsett MittMedia till bäst i Europa för vårt innovativa arbete med Framtidsverkstaden och Lärmilen.
13 maj utses en global vinnare.
Då kan vi bli bäst i världen.
I morse skickade MittMedia ut ett pressmeddelande, efter att INMA förkunnat att MittMedia fått denna prestigefyllda utmärkelse.
– Framtidsverkstaden och Lärmilen är en unik kombination av affärsutveckling, utveckling av ny företagskultur och personlig kompetensutveckling. Det nya greppet ska sporra medarbetarna till nya upptäckter och till att bredda och fördjupa sina professionella nätverk. Vi är både stolta och glada för utmärkelsen, säger MittMedias koncernchef Thomas Peterssohn i pressmeddelandet.
Ja. Vi är glada och stolta.
Oerhört glada och stolta till och med.

Jag har arbetat inom MittMedia i nästan ett år nu. Jag tillträdde som chefredaktör för Arbetarbladet 1 maj 2013.
Någon månad innan jag tillträdde min nya tjänst på Arbetarbladet var jag med på en konferens där MittMedias chefer samlades under läromästaren Bo-Magnus Salenius ledning.
Det var mitt första officiella möte med MittMedia.
Jag visste redan att MittMedia var en koncern med ett enormt driv och en härlig utvecklingstakt. Ändå blev jag imponerad över den målmedvetna satsning och strategi koncernen har när det gäller att öka innovationstakten och att öka alla medarbetares möjligheter till personlig utveckling och förståelse inför det nya medielandskap som dagspressen har mött och de utmaningar och möjligheter det ger.
Jag blev också imponerad över mina nya chefskollegor och över Bo-Magnus Salenius. När jag senare också lärde känna mina nya medarbetare på Arbetarbladets redaktion blev jag imponerad på nytt över det arbete som görs på redaktionen.
Det är helt enkelt enormt inspirerande att arbeta i den kreativa miljö som finns på Arbetarbladet och inom MittMedia.

INMA utsåg fyra vinnare från fyra världsdelar i tävlingen ”Global Innovation Awards”. I tävlingen uppmärksammas innovativt arbete som syftar till nya affärs- och framtidsmöjligheter för mediebolag.
Övriga tre vinnare är Gannett (USA), Bennett, Coleman and Co. Ltd., (Indien), och Fairfax Media (Australien).
Motivering: Best in Europe:
”MittMedia, Sweden, for “FutureWorks: Accelerating Innovation and Building Personal Capacity for Learning and Change.” FutureWorks is a change management programme, an integration project, an individual training programme, and an innovation lab aimed at creating an ongoing process of product, audience, and revenue ideation and incubation. FutureWorks is designed to infuse a “new, modern corporate culture” into MittMedia and involved a comprehensive approach to innovating routinely.”
Här är det pressmeddelande som INMA skickade ut.

13 maj arrangeras INMA Wordl Congress i San Fransisco.
Då kommer en global vinnare att utses.
Då kan MittMedia bli bäst i världen.
– Det kommer inte att bli någon promenadseger, men jag tycker att vi har goda chanser att vinna helhetspriset också, säger MittMedias redaktionella chef AnnaKarin Lith till Medievärlden.
Lith kan mycket väl få rätt – men oavsett hur det går 13 maj är MittMedia vinnare.
Vi är stolta och glada över att ha blivit utsedda till bäst i Europa.
Den största vinsten – och det är vi är allra mest glada och stolta över – är att över 200 medarbetare inom MittMedia redan har gått Framtidsverkstaden.
Det har gett MittMedia ny och avgörande kunskap.
Den kunskapen innebär att vi kan hålla den höga utvecklingstakt som är helt nödvändig för ett medieföretag år 2014.

 

 

 

Publicerat av

Daniel Nordström

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *